OKNO-SŁOWO KLUCZ... OKNO - SYMBOL... CYTATY,TEKSTY ... FRAGM.WIĘKSZYCH CAŁOŚCI...

wtorek, 16 marca 2010

Fragmenty "Kociej kołyski " Kurta Vonnenguta.

Fragment mojej ulubionej książki/tym razem bez okna /.
KURT VONNEGUT - " KOCIA KOŁYSKA"
..."Bokonon ...Uważał , że...dobre społeczeństwa można budować przez samo przeciwstawienie dobru - zła ...Jego wiersz Calipso brzmiał następująco :
Papa Monzano to wcielenie zła ,
Lecz gdyby go nie było. kimże byłbym ja ?
Gdyby nie było Papy,
Jakże by uwierzono ,
Że taki dobry , tak bardzo dobry
Jest ten stary nicpoń Bokonon ?
...Pobierał nauki w szkołach episkopalnych ,uczył się dobrze i wykazywał większe zainteresowanie praktykami religijnymi niż większość jego rówieśników ...jednak musiał też być niezłym hulaką , co wynika z Calipso czternastego:
Za młodu płochy byłem i rozpustny;
grałem,hulałem, ściskałem dziewczęta
Taki za młodu był święty Augustyn .
Święty Augustyn został potem świętym .
Więc - jeśli ze mną stanie się to samo -
Nie zemdlej - mamo !"...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie
Lubię ludzi z poczuciem humoru.Kocham najbardziej moje 4wnuczki i 2 wnuków .