OKNO-SŁOWO KLUCZ... OKNO - SYMBOL... CYTATY,TEKSTY ... FRAGM.WIĘKSZYCH CAŁOŚCI...

wtorek, 6 kwietnia 2010

TADEUSZA KONWICKIEGO NAJBARDZIEJ LUBIĘ "KALENDARZ I KLEPSYDRĘ"

ale chyba komuś pożyczyłam , bo nie ma jej nigdzie . Będzie więc dialog z "Małej apokalipsy":
-..."Inaczej sobie wyobrażałaś Polskę ?
- A skąd pan wie ?
- Bo ja was znam .
- Nas , Rosjan ?
- Nie , Rosjanki . Rosjan też znam .
- A skąd pan zna Rosjanki ? Z Turgieniewa , Tołstoja , Leskowa ?
- Przecież powiedziałaś , że mam waszą duszę .
- Ja powiedziałam ?
- Na początku .
- Pan jednak inny .
- A Polska inna ?
- Inna .
- Lepsza czy gorsza ?
- I tak i tak .
- Co to znaczy ?
- Ja tęsknię za Moskwą "... T KONWICKI  "MAŁA APOKALIPSA".
/Przy okazji :
Apokalipsa - totalna klęska , chaos , wyniszczenie , upadek ludzkości , walka dobra ze złem . Motyw Apokalipsy - dramatyczna wymowa dzieła . Symbole Apokalipsy : bestia ; Antychryst , siedem trąb , siedem pieczęci oraz cztery zwierzęta ; orzeł , wół ,zwierzę o ludzkiej twarzy , lew .
Z Apokalipsy rodzi się nowy świat ,  kataklizm jest tyko etapem w nowym życiu .
Pierwsza - biblijna Apokalipsa św. Jana/ .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie
Lubię ludzi z poczuciem humoru.Kocham najbardziej moje 4wnuczki i 2 wnuków .